Суховінська Галина Олександрівна
На уроці
Урок-екскурсія
Весела фізкультхвилинка
ММО вчителів початкових класів
Букварикове свято
Новорічне свято
Свято "Стрітення"
Україно! Ти моя молитво!
|
Я щоранку заходжу в клас.
На дитячих обличчях – усміх.
Що я варта, діти, без вас?
Ви – натхнення моє, мій успіх.
За плечима спливають роки,
Але й досвід прийшов з літами,
Що я варта без вас, малюки?
Я в безмежнім боргу перед вами.
Щоб любові вогонь не згас,
Щоб віддати вам серце і душу,
Я щоранку заходжу в клас.
Я – учитель, я вчити мушу.
Т. Рузинська
Працюю в Лопушненській ЗОШ І-ІІ ступенів з 1986 року. 31 рік педагогічного стажу пролетів як один день. Мене завжди хвилювало питання: «Як добитися, щоб всі учні, без виключення, успішно засвоювали програму? І з перших років роботи на освітянській ниві зрозуміла, що єдине правило – це вміння зацікавити дітей, розбудити потяг до пізнання невідомого. Уроки будую так, щоб всі легко й охоче засвоювали програмовий матеріал, враховуючи можливості навчального кабінету, індивідуальні можливості кожного учня. Добре вивчаю своїх вихованців, зважаю на те, як ставиться кожен учень до самого себе, як оцінює свою роботу на уроці, які емоції супроводжують його діяльність. Це дає змогу знайти правильні шляхи індивідуального підходу до кожного вихованця, дібрати відповідні методи заохочення й стимулювання.
Тому і обрала проблему: «Розвиток пізнавального інтересу як засіб формування особистості молодшого школяра.»На думку психологів у молодших школярів добре розвинена фантазія, творча уява, вони розкуті у своїх висловлюваннях.Але якщо ці якості не розвивати цілеспрямовано, то вони гальмуються.Тому потрібно дбати про те, щоб школярам на уроках було насамперед цікаво. Задля цього я впроваджую інтерактивні технології,щоб збагатити урок довірливим спілкуванням учня і вчителя, спонукати школярів ставити запитання щодо змісту нового матеріалу, активно долучатися до виконання завдань. Школярі дуже люблять виконувати рольові ігри, розігрувати ситуації за ролями, виконувати імітації. Така форма роботи спонукає дитину до дії, формує впевненість у собі, допомагає розкрити свій внутрішній світ. У такій атмосфері легко ввести в навчальний процес парну і групову роботу. Використовую ще такі інтерактивні вправи, як «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Кубування», «Карусель», «Рефлексія»(незакінчені речення, інтерв’ю, тестування ).
Застосовую ігрові моменти в будь –якому виді праці, бо гра активізує інтерес і увагу дітей, розвиває пізнавальні здібності, кмітливість, уяву, формує навички колективної діяльності, уяву та доброзичливість.
Стимулюють пізнавальний інтерес нестандартні уроки: урок-казка, урок-подорож, урок-проект, дослідження, урок КВК, вікторини, уроки серед природи, інтегровані уроки.
Проводила відкриті інтегровані уроки: «Мовою математики про природу»(з природознавства і математики), «Стежками рідної землі»( з « Я у світі» і розвитку мовлення)
У формуванні пізнавальної активності учнів допомагають опорні схеми ,карти, перфокарти, наочність, відео, презентації.
На уроках рідної мови навчаю школярів користуватися різними видами словників,що сприяє збагаченню словникового запасу формує вміння і навички самостійної роботи.
У своїй роботі намагаюсь дотримуватись принципів диференціації та індивідуалізації навчання. Спрямовую учнів на пошукові види роботи,створюю на уроці проблемні ситуації, залучаю до роботи на уроці всіх учнів,забезпечую участь кожного у групові,парні та колективні види роботи.
В роботі з колективом пропагую здоровий спосіб життя.В класі живе традиція ранкових зустрічей. На уроках проводяться фізкультхвилинки, перерви з іграми, оздоровчі прогулянки, екскурсії в природу.
В основі розвитку пізнавального інтересу до навчання лежить адаптованість дитини до середовища, яке її оточує. І це значною мірою залежить від нас ,дорослих. Тому,працюючи з батьками, ставлю перед собою мету, прагну донести до них, що 50% дитячого успіху в навчанні залежить від них самих.Такі форми роботи з батьками, як збори, тренінги, ділова гра, відкриті уроки для батьків, змінює ставлення їх до дітей.
Дитяча психіка дуже вразлива. Необережно кинута фраза може обернутися проти вчителя. А тому з перших днів перебування дитини в школі намагаюсь, щоб діти відчули в мені вірного друга. А ще важливо завоювати авторитет мам, татусів, бабусь. Ось саме мої батьки є моїми однодумцями, це моя надійна опора. Але до цього була проведена велика робота: вивчала атмосферу в сім’ях, побут, умови, в яких ростуть малюки. Ось чому всі батьки відвідують школу, батьківські збори, діляться досвідом виховання дітей.
Систематична позакласна робота з учнями, яка здійснюється в тісному зв’язку з батьками, дає можливість встановлювати логічні взаємозв’язки процесу навчання з життєвими ситуаціями, згуртовує дітей у дружну сім’ю. І кожен успіх, як і кожна невдача, переживаються колективно.
На перше місце в роботі ставлю розвиток розвиненої особистості, що включає розвиток мови, мислення, розвиток вміння самостійно працювати, здобувати знання і потрібну інформацію, розвиток вольових якостей, розвиток вміння учитися, розвиток здібностей, інтересів, емоцій, пам’яті.
Ніякі поняття не даю в готовому вигляді.Знання здобувають учні шляхом пошукової роботи, дослідження. Саме в процесі дослідження, порівняння, аналізу формую найважливіші поняття, розвиваю уміння і навички.
Перед вчителем стає нелегке завдання -досягти певної психологічної сумісності з учнями, вміти виявити ініціативу і самостійність одних і нерішучість інших. Моє завдання – навчити всіх, а тому і діяльність учнів на уроці різна. Кожен виконує ту роботу, яка під силу, відстаючому допомагаю, байдужого зацікавлюю. Тобто створюю психологічний комфорт для всіх.
Крім того, величезного значення я надаю роботі з книгою. На мою думку, книга – не тільки джерело знань та певного обсягу інформації, а й невичерпна криниця людських почуттів, емоцій та хвилювань, які допомагають кожному читачеві зрозуміти і висловити власні емоції та почуття. Саме тому на уроках читання уже з першого класу я намагаюся приділяти увагу детальному аналізу сюжетної лінії, характерів героїв творів, що вивчаються емоційному забарвленню та палітрі почуттів, які розкриває автор. В позакласному читанні я рекомендую дітям читати твори різних жанрів, науково-популярну літературу, дитячу періодику тощо.
Долучаюся до роботи у шкільних методоб’єднаннях вчителів початкових класів та класних керівників,де даю відкриті уроки,виховні заходи,виступаю з доповідями та ділюся своїм досвідом на педрадах, районному та шкільному методоб’єднаннях .
Приймала участь в обласному тренінгу для вчителів початкових класів на тему: «Використання педагогічних інновацій на уроках в початкових класах».
Мої учні були активними учасниками Міжнародних конкурсів: ім.П. Яцика, «Кенгуру», «Соняшник», «Геліантус»,де показали хороші результати.
. Всю виховну роботу реалізую через принципи демократизації, гуманізації, народності виховання, психологізації навчально – виховного процесу.
Мету і принципи виховання реалізую через систему виховних заходів по кожному з основних напрямків.
Патріотичне виховання здійснюю через вивчення державної символіки під час виховних годин, зустрічей з учасниками АТО, догляд за могилами воїнів, що віддали своє життя за мир і спокій у роки Великої Вітчизняної війни, організацію допомоги людям похилого віку, проведення конкурсів „Сильні, сміливі, спритні”. Для національного виховання передбачила проведення бесід на тему „Знай свій обряд” та організацію і проведення традиційних в Україні обрядів „День святого Миколая”, новорічні щедрування, свято «Стрітення».
Правову культуру школярів формую виховуючи в учнів повагу до Конституції України, державних символів, Законів України, шляхом вікторин та бесід. Також проводжу профілактичні бесіди щодо попередження правопорушень, паління, вживання наркотичних речовин.
Всі ці заходи проводжу на основі довір’я дітям і поваги до їхніх особистостей за підтримки батьків.
Сімейне виховання один із непростих напрямків роботи. Але з перших днів роботи я намагаюся вивчити сім’ю кожного учня безпосереднім спілкуванням з дітьми та батьками. Контакти з батьками будую за принципом „рівний з рівним”, і вони допомагають мені і батькам у вирішенні проблем сімейного виховання дітей. Для активізації виховного процесу організовую індивідуальні бесіди з батьками, тестування, батьківські лекторії.
Моральне виховання основа всього виховного процесу. На прикладах загальнолюдських моральних якостей та з вірою в кожного учня будую весь виховний процес. Проводжу бесіди на морально- етичні теми: „Чисто там, де не смітять”, „А якщо ви ввічливі”, акцентую увагу учнів на прикладах поведінки конкретних, відомих дітям людей.
Працюючи з дітьми я переконалась, що будь-яка справа лише тоді по справжньому цікава для дітей, коли задумана і організована самими дітьми, тому стимулюю самостійну діяльність учнів.
Мені хочеться, щоб наші діти стали людьми з великої літери, щоб наші діти були не діловими телефонно – комп’ютерне – телевізійне пристосованими роботами без почуттів. Щоб їм було в кого вчитися я постійно працюю над собою, вдосконалюю себе, вчуся разом з дітьми пам’ятаючи слова Л. Толстого : ”Якщо вчитель має лише любов до справи, він буде хорошим вчителем. Якщо вчитель має лише любов до учня, як батько, мати, він буде кращим від першого вчителя. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий вчитель”.
Презентація досвіду роботи
|