Виконайте завдання:
До уваги учнів 5 класу.
До уваги учнів 5 класу.
Завдання для самостійного опрацювання з природознавства
на період карантину з 12. 03. по 03.04. 2020р.
1.Планета земля як середовище життя організмів.
Організм і його властивості. Клітина будова організмів.
(опрацювати матеріал підручника § 33. Дати відповідь на запитання 2-4 підручника на сторінці 119. Виконати малюнок будови клітини.).
2. Різноманітність організмів. Рослини. (опрацювати матеріал підручника § 34.Виконати завдання 4 на сторінці 124 підручника. Поміркуй і назви три культурні рослини і три дикорослі. ).
3.Тварини. Різноманітність тварин. ( опрацювати матеріал підручника §35. Опрацювати сторінку ерудита та дати відповідь на запитання 4 на сторінці 129 підручника .).
4. Гриби ( опрацювати матеріал підручника § 36 .Виконати малюнок будови шапинкового гриба. Сформулюй три правила збирача грибів і поясни кожне з них.).
5. Практичне заняття «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, тварин, грибів за допомогою атласів - визначників». ( Виконати роботу, використовуючи інтернет-джерела. Завдання для виконання практичного заняття можна використати з підручника на сторінці 133.)
6.Бактерії. Практичне заняття "Ознайомлення з найбільш поширеними й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості"( опрацювати матеріал підручника § 37. Виконати роботу, використовуючи інтернет-джерела. Завдання для виконання практичного заняття можна використати з підручника на сторінці 136.)
Увага! Консультації за тел. 4 – 37 – 96 або моб. тел. 0964117820
Відповіді надсилати на електрону адресу mariy879@ukr.net
Продовжуємо вивчати природознавство дистанційно.
Виконати завдання:
1. Умови життя на планеті Земля . Вплив на організми чинників неживої природи. (Опрацювати матеріал підручника § 38. Виконати завдання 5 підручника на сторінці 141.)
2. Вода і тепло в житті організмів. Періодичні зміни умов середовища. (Опрацювати матеріал підручника § 39. Виконати завдання «Сторінка природодослідника» підручника на сторінці 146.)
3. Наземно-повітряне середовище та його мешканці. (Опрацювати матеріал підручника § 40.Виконати завдання 5 підручника на сторінці 151.)
4. Водне середовище та його мешканці. https://www.youtube.com/watch?v=P4rlqW8anCo&fbclid=IwAR2fl-tDvExu7a6hCGBGc6LfNIRhQy8OspJIc-eO9F__gzyF2bQJykvfOOk&app=desktop (Опрацювати матеріал підручника § 41. Виконати завдання 5 підручника на сторінці 156.)
5. Грунтове середовище та його мешканці. (Опрацювати матеріал підручника § 42. Опрацювати матеріал «Сторінки ерудита» підручника на сторінці 160.)
6. Чинники живої природи. (Опрацювати матеріал підручника §43. Опрацювати матеріал «Сторінки ерудита» підручника на сторінці 166.)
Продовжуємо вивчати природознавство дистанційно.
Виконати завдання:
1. Екосистеми. (Опрацювати матеріал підручника §44.).
2.Людина – частина природи. Зміни в природі Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини ( опрацювати матеріал підручника §45.).
3. Екологічні проблеми та їх вирішення Охорона природи. Червона книга України ( опрацювати матеріал підручника §46-47.Виконати навчального проекту «Смітити не можна переробляти» сторінка 189 підручника. ).
4.Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
( опрацювати матеріал підручника §48.).
Контрольна робота «Планета Земля як середовище життя організмів»
1. Укажіть найменшу складову організму рослини.
А орган; Б квітка; В клітина; Г листок
2. Що спільного у дятла, косулі, сироїжки, ялини?
А живляться рослинами; Б активно рухаються; В мешкають у лісі; Г утворюють органічні речовини з неорганічних
3. Який ряд утворений лише назвами організмів?
А півень, скеля, очерет
Б конвалія, оса, карась
В коник, Сонце, лелека
Г зозуля, бінокль, пісок
4. Укажіть ряд, в якому перелічені властивості організмів.
А звук, блиск, живлення
Б об'єм, бінокль, пісок
В муха, Місяць, лебідь
Г ріст, подразливість, рух
5. Яка речовина необхідна рослинам для дихання?
А вода; Б кисень; В хлорофіл; Г вуглекислий газ.
6. За якою ознакою тварини відрізняються від рослин?
А дають потомство; Б реагують на подразнення; В живляться готовими органічними речовинами; Г утворюють органічні речовини з неорганічних.
7. Які організми забезпечують киснем мешканців нашої планети?
А гриби; Б хижаки; В зелені рослини; Г рослиноїдні тварини.
8. Світло – важливий чинник середовища. Яке біологічне явище відбувається тільки на світлі?
А рух; Б дихання; В утворення в рослинах органічних речовин із неорганічних;
Г випаровування води.
9. Установіть відповідність між грибами та групами, до яких вони належать.
1 маслюк А паразитичні
2 сажка Б отруйні
3 мухомор В їстівні
Г одноклітинні
10. Установіть відповідність між організмами і його пристосуванням до холодної пори року.
1 їжак А скидає листя
2 лелека Б впадає у сплячку
3 верба В відлітає у теплі краї
Г змінює забарвлення хутра
11. Які речовини необхідні людині для дихання і живлення? Звідки вона їх отримує?
12. Яке значення бактерій у природі та житті людини?
13. Які пристосування до змін пір року мають рослини?
14. Як пристосовуються до холодної пори року тварини?