Останні новини
Сьогодні матеріалів немає. Календар
Наша школа на карті
Наша адреса
![]() Архів записів
|
українська моваПовторити ст. 180-210 вправа 485
Контрольна робота Синтаксис та пунктуація Середній рівень 1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це: А синтаксис; Б пунктуація; В фонетика; Г лексикологія. 2. Позначте рядок, у якому подано тільки словосполучення: А зимовий сон; бачить сни; спить міцно; Б зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно; В міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися; Г блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом. 3. Позначте рядок, що містить поширені словосполучення: А бадьорий настрій; радісно дзвенить; холодні ранки; Б настовбурчили пір'я; живеться важко; сумні оченята; В промайне дуже швидко; скарги зимового лісу; забарвлене сірим кольором небо; Г радісні надії; сподівання на краще; новорічне свято. 4. За метою висловлювання речення бувають: А розповідні, питальні, окличні; Б розповідні, питальні, складні; В розповідні, питальні, спонукальні; Г розповідні, окличні, спонукальні. 5. Граматичну основу речення становлять: А означення і підмет; Б підмет і присудок; В присудок і додаток; Г присудок і обставина. 6. Підмет відповідає на питання: А хто? що? Б що робить? що з ним робиться? В який? яка? яке? які? Г де? коли? як? чому? навіщо?
Достатній рівень 7. Визначте у словосполученнях головні та залежні слова. Золота осінь; розповісти казку; осіннє сонце; висловити вдячність; говорити щиро; краєчок неба; уривок пісні; гарна мелодія; подивитися вдячно; промені зорі; розпочати розмову; заспівати тихо. 8. Підкресліть у реченнях граматичну основу. Дощ почався в середині дня. Хлопчик вирішив стрибнути ще раз. Погода в той день була чудова.
Високий рівень 9. Напишіть твір-мініатюру «Весна у моєму селі» з використанням однорідних членів.
Переказ Непросто жити на світі План 1.Корабель у бурхливих хвилях. 2.Квіти-медузи. 3.Поява дельфіна. 4.Дельфіни - друзі моряків. 5.Оманливий світ природи.
Корабель линув уперед, долав бурхливі хвилі. Він то громадився на гребенях, то м'яко западав униз, тоді знову піднімався й рухався далі. Богдан пройшовся хиткою палубою, глянув за борт, зазирнув у зеленкувату безодню. На поверхні моря гойдалися, витанцьовували прозорі парасольки. Вони були ніжні й прозорі. Красою ці морські створіння нагадували квіти. То були медузи. Раптом недалеко від борта з води вистрибнула сіра тварина з блискучою шкірою. Вона була тупорила, мала великий, схожий на качиний дзьоб. Звірина стрімко злетіла над водою і шубовснула на хвилю. Це був дельфін. Моряки вважають дельфінів своїми друзями. Тварини вказують кораблям безпечний шлях до берегів, іноді рятують тих, хто тоне. А от медузи отруйні. Якщо взяти таку красуню в руки, вона боляче опече шкіру. Як же багато на світі оманливого! Де добро? Де зло? Часом ворог здається другом, а друг ввижається ворогом. Щоб не помилитися, треба судити не за зовнішністю, а за справами. Непросто жити у світі!(За Ю. Ячейкіним). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||